FAQs – často kladené technické dotazy


Jak vyřešit neúspěšnou instalaci, která končí chybou?

Zoner Studio se samovolně vypíná / padá, co mám dělat?

Zoner Studio neodpovídá / zatuhává, co mám dělat?

Co mám dělat, když mi program nefunguje správně?

Nelze nainstalovat, protože program nepochází z Microsoft store, co mám dělat?

Kdy budete nativně podporovat můj fotoaparát/objektiv?

Proč RAW z mého fotoaparátu nelze otevřít ve Vyvolat/Editoru?

Jak fotce změnit DPI?

Jak přidám do programu nový font?

Jak lze změnit chování kolečka myši?


Jak vyřešit neúspěšnou instalaci, která končí chybou?

Řešení vaší chyby instalace je k dispozici online přes volbu Zobrazit online nápovědu v okně s chybou.

Řešení instalačních chyb naleznete zde: Nedokončená instalace? Zde naleznete řešení!

Zoner Studio se samovolně vypíná / padá, co mám dělat?

Příčinu pádu programu se ve většině případů podaří objasnit pomocí:

Vzhledem k velikosti soubory pošlete např. přes úschovnu na podpora@zoner.cz.

Zoner Studio neodpovídá / zatuhává, co mám dělat?

Při zatuhnutí program nereaguje, může se objevit chybová hláška Program neodpovídá a celé okno programu může zešednout. Příčinu zatuhnutí programu se ve většině případů podaří objasnit pomocí:

Co mám dělat, když mi program nefunguje správně?

Pokud se vám zdá, že vám něco nefunguje tak, jak má, zkuste opravnou instalaci, nebo reinstalaci MSI instalačním souborem (dle typu vaší licence). Pokud se problém nevyřešil, pošlete nám prosím:

Vzhledem k velikosti pošlete např. přes úschovnu na podpora@zoner.cz.

Nelze nainstalovat, protože program nepochází z Microsoft Store, co mám dělat?

Tato situace může nastat ze dvou důvodů:

  1. Používáte Windows 11 v režimu S, který kvůli zabezpečení a výkonu a umožňuje spouštět aplikace pouze z Microsoft Store. Pokud chcete nainstalovat aplikaci, která není k dispozici v Microsoft Store, budete muset přepnout mimo režim S. 
  1. V operačním systému máte nastaveno, aby se aplikace instalovaly pouze z Microsoft Store.

Kdy budete nativně podporovat můj fotoaparát/objektiv?

Pokud váš fotoaparát nepodporujeme nativně, může to znamenat, že se nám jej nedaří sehnat. Pokud nám můžete fotoaparát přibližně na týden poskytnout, výrazně tak pomůžete jeho nativní podpoře v Zoner Studiu. Pro aktuální informace mrkněte zde: Nativní podpora fotoaparátů a objektivů.

Pro více informací o zápůjčce vašeho foťáku pro zajištění nativní podpory nás prosím kontaktujte na podpora@zoner.cz.

Proč RAW z mého fotoaparátu nelze otevřít ve Vyvolat / Editoru?

Pokud váš fotoaparát není na seznamu nativně podporovaných, bude třeba naistalovat Adobe DNG Converter. Více informací naleznete zde: Nativní podpora fotoaparátů a objektivů.

Pokud váš fotoaparát na seznamu je a i přesto není možné RAWy ve Vyvolat či Editoru otevřít, pošlete nám pár vzorových souborů přes úschovnu na podpora@zoner.cz.

Jak fotce změnit DPI?

Naše doporučení je upravovat fotky v původním rozlišení. DPI se nejčastěji používá jako informace při tisku a i při tisku je berte pouze jako informaci o tom, jak kvalitně bude fotka vytištěná. Pro více informací mrkněte na článek Fotky a DPI.

Jak přidám do programu nový font?

Zoner Studio pracuje s fonty operačního systému Windows. Bude tedy stačit nainstalovat nový font do Windows a následně se objeví v Zoner Studiu, viz Přidání písma.

Jak lze změnit chování kolečka myši?

V Náhledu lze kolečko myši používat pro přechod mezi obrázky nebo změnu měřítka aktuálního obrázku.

Kolečko myši ve výchozím nastavení mění hodnoty parametrů nad posuvníky, což lze změnit v dialogu Možnosti | Všeobecné volbou Používat otáčení kolečkem myši pro změnu hodnoty ovládacích prvků.

Pomohl vám tento článek? Díky za zpětnou vazbu! Ooops, něco se nepovedlo :(

Tohle nepomohlo? Napište nám... Napište nám...