Zoner Studio Beta


Instalace

Dohoda o betatestování

Přenesení nastavení do Zoner Studia Beta

Asana účet – pro snadné hlášení chyb

Jak hlásit chyby?

Nástroje

FAQs


Jak se zapojit do betatestování

Pokud se chcete zapojit, napište nám pár řádků o sobě na beta@zoner.com.

Instalace

V prvním kroku instalace je nutné potvrdit dohodu o betatestování.

Zoner Studio Beta je k dispozici v českém a anglickém jazyce a bude se aktualizovat i o neveřejná betasestavení. Pokud není k dispozici betasestavení, je sestavení beta aplikace totožné s veřejnou verzí.

Přenesení nastavení do Zoner Studia Beta

Nastavení Prostředí, dialogů a správy barev

Možnosti [Ctrl+M] – Všeobecné – Uložit nastavení / Načíst nastavení v Zoner Studiu Beta

Klíčová Slova

Možnosti [Ctrl+M] –  Informace – Uložit klíčová slova / Načíst klíčová slova v Zoner Studiu Beta

Projekty z modulu Vytvořit

Obsah složky C:\Users\xxx\AppData\Local\Zoner\ZPS X\CreatePresets zkopírovat do C:\Users\xxx\AppData\Local\Zoner\ZPS X BETA\CreatePresets

(xxx=jméno uživatelského účtu Windows)

Katalog není možné mezi verzemi přenášet, vytvořte si jej znovu přes Možnosti [Ctrl+M] – Katalog – Přidat Složku

Asana účet – pro snadné hlášení chyb

Po přihlašení k betatestování, bude na email vašeho Zoner Účtu vytvořen Asana účet, přes který budete mít přístup do projektu Zoner Studio Beta Inbox, ve kterém evidujeme všechna hlášení chyb a následnou komunikaci.

  1. potvrďte emailovou pozvánku od Pavel Fridrich via Asana <no-reply@asana.com>
  2. volba Accept Invite vás přesměřuje k registraci Asana účtu
  3. zadejte své uživatelské jméno a zvolte heslo
  4. po úspěšném přihlášení se vám zobrazí projekt Zoner Studio Beta Inbox,

Pokud již máte uživatelský účet do Asany Zoner Software, přihlašovací údaje vám zůstávají stejné a na email obdržíte pozvánku do projektu Zoner Studio Beta Inbox,

Jak hlásit chyby?

V okamžiku, kdy není k dispozici betaverze, je sestavení Zoner Studia Beta totožné s veřejnou verzí. Hlášení probíhá přímo ze Zoner Studia Beta přes Nahlásit chybu v horní liště, která v nové záložce prohlížeče otevře formulář k hlášení chyb, do kterého vyplníte:

  • Váš Zoner účet (povinné)
  • Název chyby (povinné)
  • Popis a pracovní postup – bližší informace o chybě a postup krok za krokem (povinné)
  • Systémové informace
  • Snímek či záznam obrazovky, vzorové soubory a další (doporučené)

Jedno hlášení = jeden problém/chyba/požadavek na funkci

Odeslaný formulář je zpracován do nového úkolu v projektu Zoner Studio Beta Inbox v Asaně. Po zjištění všech detailů je chyba předána v interním vlákně na oddělení vývoje, zpětná vazba bude následovat přes komentář daného úkolu. 

Následnou komunikaci zadávejte přímo do komentáře v Asaně nebo v odpovědi na email s upozorněním o aktualizaci úkolu s chybou.

Nástroje

Systémové Informace – ZonerStudio_SystemInfo.txt

Naleznete pod “?” v menu v horní liště. Jedná se o .txt soubor s informacemi o konfiguraci vašeho počítače a nastavení Zoner Studio Beta, se záznamy problémů s Windows, a další.

  1. Otevřete Zoner Studio Beta a klikněte na ikonu otazníku vpravo nahoře.
  2. Klikněte na Systémové informace...
  3. Zvolte, kam se má soubor uložit (tak, abyste ho pak našli), a klikněte na Uložit.
  4. Počkejte, až se soubor vytvoří, může to trvat i 20 sekund.

Print Screen a záznam obrazovky

Pro lepší pochopení chyby prosím přiložte (anotované) snímky [Win+Shift+S] plného okna vašeho Zoner Studia Beta nebo záznam obrazovky, který pořídíte přes OBS STUDIO případně lze nahrát video na telefon. 

Crash Dumps

Pokud vám při testování Zoner Studio Beta spadne, Crash Dump je obsah paměti počítače v okamžiku pádu a ukládá se do C:\Users\xxx\AppData\Local\CrashDumps (xxx = název windows účtu). Pokud je složka s dumpy prázdná:

  1. Ukončete Zoner Studio Beta aplikaci
  2. Nainstalujte Zoner_EnableLocalDumps.reg
  3. Znovu vyvolejte pád programu
  4. Vygenerovaný Crash Dump z C:\Users\xxx\AppData\Local\CrashDumps (xxx = název windows účtu) nahrejte např. na wetransfer.com
  5. Link vložte do formuláře k hlášení chyb nebo doplňte do komentáře v úkolu v Asaně (přímo v Asaně nebo emailem)

Mini dump

Jedná se o soubor výpisu při zatuhnutí programu, tzn. “Program Zoner Studio Beta neodpovídá”, a je důležitý pro zkoumání příčiny zatuhnutí.  V momentě zatuhnutí:

  1. Správce úloh [Ctrl+Shift+Esc], záložka procesy
  2. Pravým tlačítkem klikněte na zps.exe a vyberete „Vytvořit Soubor Výpisu / Create Dump“
  3. Vygenerovaný soubor z C:\Users\xxx\AppData\Local\Temp   (xxx = název windows účtu) nahrejte např. na wetransfer.com
  4. Link vložte do formuláře k hlášení chyb nebo doplňte do komentáře v úkolu v Asaně (přímo v Asaně nebo emailem)

Process monitor log

Používáme především, pokud při startu nebo provozu ZZoner Studio Beta vznikají z nezjištěných důvodů delší prodlevy nebo jiné problémy.

  1. Stáhněte Process Monitor a spusťte ho
  2. V Zoner Studio Beta nasimulujte problémovou situaci
  3. V Process Monitoru vypněte nahrávání přes volbu File – Capture Events
  4. Log uložte přes volbu File – Save
  5. Vygeneroganý soubor nahrejte např. na wetransfer.com
  6. Link vložte do formuláře k hlášení chyb nebo doplňte do komentáře v úkolu v Asaně (přímo v Asaně nebo emailem)

FAQs

Co musím udělat, abych mohl začít betatestovat?

Napište na beta@zoner.cz, abychom vám mohli zřídit přístup do Zoner Studio Beta aplikace a Zoner Studio Beta inboxu v Asaně, nainstalujte si Zoner Studio Beta, přihlašte se svým Zoner účtem, seznamte se s Jak hlásit chyby?, testujte a hlaste chyby.

Je možné nainstalovat Zoner Studio Beta souběžně se Zoner Studiem veřejnou verzí? 

Ano.

Může mi betaverze zničit fotky?

Je to nepravděpodobné, ale v betaverzi doporučujeme pracovat se zálohovanými daty.

Jak se dozvím, že vyšla nová betaverze?

O vydání každé první betaverze velké aktualizace (Jaro – Únor, Podzim – Srpen) vás budeme informovat v Asaně, spolu se seznamem změn, tedy tím na co se při testování prioritně zaměřit. Betasestavení se při spuštění Zoner Studia Beta automaticky nainstaluje. Následující betaverze se po vydaní nainstalují automaticky.

Je možné přes formulář k hlášení chyb zadávat také náměty na nové funkce, tzv. feature requesty?

Ano, přednostně se ale budeme věnovat chybám dané betaverze.

Co když zrovna není k dispozici betaverze pro testování?

Pokud není k dispozici betasestavení, je sestavení beta aplikace totožné s veřejnou verzí. Více o veřejných verzích a aktualizacích naleznete na Zoner Studio – informace o aktualizacích.

Jaká je odměna za betatestování?

Při dalším prodloužení vaší licence vám nastavíme speciální cenu, budeme vás kontakovat.

Pomohl vám tento článek? Díky za zpětnou vazbu! Ooops, něco se nepovedlo :(

Tohle nepomohlo? Napište nám... Napište nám...