FAQs – často kladené dotazy ohledně galerie Zonerama

Nepřišel mi e-mail s aktivačním kódem. Co mám dělat?

Nemohu se přihlásit. Co mám dělat?

Jak si změním přihlašovací e-mail a přístupové heslo?

Chtěl bych změnit adresu své Zoneramy např. na novacek.zonerama.com. Jak mám postupovat?

Je galerie Zonerama přístupná i z mobilního telefonu či tabletu?

Existuje mobilní aplikace Zoneramy?

Mohu Zoneramu využít pro zálohu svých fotografií?

Lze na Zoneramě vytvářet složitější souborovou strukturu?

Lze nahrát další soubory do již existujícího alba?

Líbí se mi fotka jiného uživatele, jak jej mohu kontaktovat?

Je možné komentovat snímky ostatních uživatelů?

Jiný uživatel umístil do alba fotku, na které jsem já, a nelíbí se mi to. Co mám dělat?

Proč se moje album nezobrazilo v sekci Prozkoumat | Nejnovější alba?

Lze obsah Zoneramy nějak prohledávat?

Jsou fotografie během nahrávání na Zoneramu nějak pozměněny?


Nepřišel mi e-mail s aktivačním kódem. Co mám dělat?

Pokud vám nepřišel e-mail s aktivačním kódem, postupujte, prosím, takto:

  1. Počkejte pár minut. Některé e-mailové klienty, jako např. Outlook, mají drobné zpoždění v doručení zprávy.
  2. Pečlivě zkontrolujte složky jako Hromadná pošta, Spam nebo Sociální sítě. Je možné, že e-mail skončil právě zde.
  3. Pokud jste si jisti, že e-mail opravdu nedorazil, zopakujte registraci a my vám zašleme nový odkaz.
  4. Pokud vám odkaz k aktivaci opakovaně nedorazil, zkontrolujte, prosím, zda nemáte aktivovaný nějaký filtr, který by mohl zprávy mazat.
  5. Pokud přesto odkaz nedorazil, kontaktujte nás na e-mailové adrese podpora@zoner.cz.

Nemohu se přihlásit. Co mám dělat?

Pokud se nemůžete ke svému Zoner účtu přihlásit, postupujte takto:

  1. Zkontrolujte, zda zadáváte správný přihlašovací e-mail.
  2. Je-li e-mailová adresa správná, zkontrolujte, zda nemáte zapnutý CAPS LOCK nebo vypnutou numerickou klávesnici a opakujte přihlášení.
  3. Pokud se vám stále nedaří přihlásit se, nejspíš zadáváte špatné heslo. Klikněte tedy na volbu Zapomněli jste heslo? a nechte si zaslat odkaz, pomocí kterého své heslo změníte. Zaslaný odkaz otevřete a nastavte si nové heslo, které budete používat. Změnu hesla potvrďte.
  4. Nyní se zkuste přihlásit s novým heslem.

Jak si změním přihlašovací e-mail a přístupové heslo?

Přihlaste se do svého profilu na Zoneramě. Vpravo nahoře klepněte na svůj profilový obrázek (pokud jste jej ještě nenastavili sami, uvidíte šedý avatar) a vyberte Nastavení Zoner účtu. Otevře se vám webová stránka Zoner účtu (zoner.cz/account). V horní modré liště stránky klikněte na Nastavení. Dostanete se do nastavení účtu, kde můžete změnit heslo či používaný e-mail.

Chtěl bych změnit adresu své Zoneramy např. na novacek.zonerama.com. Jak mám postupovat?

Přihlaste se do svého profilu na Zoneramě. Nahoře uprostřed vidíte svůj profilový obrázek, jméno své galerie a její adresu. Poté, co najedete kurzorem (myší) na adresu své galerie, objeví se vedle ní ikona tužky, tj. Změnit. Klikněte na ni a do bílého pole můžete libovolně doplnit požadovanou URL adresu svých stránek na Zoneramě (v tomto případě napíšete do pole před „.zonerama.com“ slovo „novacek“). Změnu adresy uložte.

Vulgární výrazy ve jménu galerie nejsou povoleny. V určitých případech však k použití vulgárního výrazu může dojít náhodou, jak by tomu bylo například u jména galerie “LukasSlavicek”. Tato kombinace znaků obsahuje anglický vulgární výraz “ass”. V těchto případech se obraťte na tým podpory na e-mailové adrese podpora@zoner.cz.

Je galerie Zonerama přístupná i z mobilního telefonu či tabletu?

Ano, galerie je přístupná z běžného mobilního prohlížeče na všech rozšířených mobilních operačních systémech. Stejně tak je možné z mobilního telefonu nahrávat fotografie a videa na www.zonerama.com.

Existuje mobilní aplikace Zoneramy?

Ne, aplikace pro Android ani pro iOS neexistuje. Zoneramu lze na mobilu používat pouze přes mobilní webový prohlížeč.

Mohu Zoneramu využít pro zálohu svých fotografií?

Zonerama není určena pro zálohování fotografií uživatelů. Pro tyto účely lze využít např. Zoner Photo Cloud.

Přečtěte si více o službě Zoner Photo Cloud.

Lze na Zoneramě vytvářet složitější souborovou strukturu?

Ne, Zonerama je pouze jednoduchá webová galerie se zaměřením na jednoduché a přehledné sdílení alb – na hlavní liště je možné vytvářet složky, např. Veřejná alba a tyto složky mohou obsahovat pouze jednotlivá alba, alba pak obsahují fotografie. Jiné členění není možné.

Lze nahrát další soubory do již existujícího alba?

Ano. Stačí se přihlásit do účtu, otevřít konkrétní album a kliknout na modré tlačítko Nahrát nahoře. Takto se nevytvoří nové album, fotky se nahrají do aktuálně otevřeného alba.

Líbí se mi fotka jiného uživatele, jak jej mohu kontaktovat?

Autorovi můžete dát najevo, že se vám jeho fotka líbí, kliknutím vpravo dole na modré tlačítko Oblíbit. Uživatelům, kteří v Nastavení Zonerama povolili zobrazení kontaktního formuláře, lze zprávu odeslat přes ikonku obálky na úvodní straně profilu. Z alba je volba Kontaktovat uživatele dostupná přes Další možnosti v dolní liště.

Je možné komentovat snímky ostatních uživatelů?

Komentovat fotku přímo na Zoneramě není možné. Můžete však fotku sdílet na sociálních sítích a na Zoneramě můžete vyjádřit, že se vám líbí pomocí modrého tlačítka Oblíbit.

Jiný uživatel umístil do alba fotku, na které jsem já, a nelíbí se mi to. Co mám dělat?

Pokud je to možné, kontaktujte daného uživatele a požádejte ho o stažení fotografie. Pokud na uživatele nemáte kontakt, obraťte se prosím na nás na e-mailové adrese podpora@zoner.cz. Podpora vaši žádost zprostředkuje uživateli.

Proč se moje album nezobrazilo v sekci Prozkoumat | Nejnovější alba?

Sekce Nejnovější alba se aktualizuje pouze jednou za den, tudíž alba se v ní zobrazují s opožděním. Alba, která obsahují méně než 10 fotek, se ale v sekci nezobrazují vůbec, aby se zamezilo tomu, že sekce bude přeplněná spamem.

Lze obsah Zoneramy nějak prohledávat?

Klikněte na tlačítko Prozkoumat nahoře uprostřed. V této sekci se nachází vyhledávací pole, které umožňuje najít konkrétní uživatele nebo veřejná alba.

Vyhledávání konkrétních alb nebo fotografií v rámci vašeho uživatelského účtu bohužel není možné.

Jsou fotografie během nahrávání na Zoneramu nějak pozměněny?

Snímky v barevném prostoru sRGB služba Zonerama nijak neupravuje. Soubory uloží, jak jsou, a zachová tak jejich původní rozlišení, EXIF i další metadata jako například GPS souřadnice nebo barevné značky. Fotografie v jiném barevném prostoru (např. Adobe RGB) nejsou z mnoha důvodů vhodné k prezentaci. Zonerama jejich uložení nepodporuje a převádí je do prostoru sRGB. Dochází tak k opětovnému uložení fotografie a souvisejícím důsledkům, jako je změna velikosti souboru.

U videa dochází vždy k optimalizaci datového toku.

Tohle nepomohlo? Napište nám... Napište nám...